CTR – Vad är en bra CTR?

Jag fick en frågeställning häromveckan från av en av våra kunder angående Google AdWords och CTR som jag tyckte kanske kan vara intressant för er andra med! Min kund undrade helt enkelt vad en bra CTR är (som är en väldigt vanlig fråga). Så detta inlägg handlar lite kort om vad CTR är, vad det indikerar…

Läs mer

Google Analytics Conference Nordic i Stockholm 2015

Nu smälter vi dagens intryck från årets Google Analytics konferens i Stockholm! Har varit en bra mix av talare och ämnen och vi är fulla av idéer och inspiration. Vi har sammanfattat våra ”key take-aways” nedan och inleder med en intervju med en ”Distinguished engineer” från Google. Sagnik Nandy är den första talaren och inleder konferensen…

Läs mer

Google Tag Manager – nu är vi certifierade!

Vi har tidigare pratat om Google Tag Manager men nu finns även möjligheten att läsa en kurs hos Google Analytics Academy. Vi på TopVisible valde såklart att göra detta och är nu certifierade! I det här blogginlägget kan du fräscha upp ditt minne men även ta del av några nya tips! Google Tag Manager är ett verktyg…

Läs mer

Hög Bounce Rate – Inte alltid negativt!

Jag tänkte diskutera lite kring termen Bounce Rate, om mina tankar runt ämnet samt även bjuda på lite spekulationer. Många säljare och seo’are slänger omkring sig med ordet – men det finns ganska lite information om uttrycket i sig, vad det betyder, och hur man ska bedöma det.

Läs mer

Johanna Knöös – TopVisibles nya SEO-konsult!

Hej! Mitt namn är Johanna Knöös och jag är det senaste tillskottet i SEO-teamet. Jag har tidigare jobbat med SEO, PPC och webbutveckling men på TopVisible kommer jag främst att jobba som konsult i sökmotoroptimering.   Utöver att jag har en examen i kriminologi och har jobbat några år på en utredningssektion hos polisen så…

Läs mer