Den ultimata podcast-listan för internetmarknadsförare

Sommaren är här vilket i Malmö inneburit regn och +14. Nils Holmqvist, som är meteorolog på SVT sa: ”Nu är det läge att börja på en ny tv-serie eller fyra nya böcker”. Varför slänga bort tiden på fiktion när det är minst lika roligt, om inte roligare, att vässa den digitala formen inför höstens digitala jobb?…

Läs mer

5 heta SEO-saker att göra i sommar

Sommaren är här och då kan vi passa på att finslipa SEOn. Som vi längtat! På ToppenMorgon i maj gav vi er 5 SEO-sommartips som ni vill kolla lite närmare på. Leta upp bloggarna Gör hälsokoll på webbplatsen Planera in uppdateringar & inlägg Strandgrilla – och prata med kunder Drick en öl – och brainstorma fram bra…

Läs mer

5 tips till dig som letar SEO och AdWordsbyrå!

För många företag är Google den största källan för trafik till deras webbplats och även det i särklass bästa sättet att nå ut till nya kunder! Det finns många på marknaden med oss som säljer och förmedlar tjänster inom sökmotoroptimering och Google AdWords. Vi på TopVisible och våra kunder vet så klart vår kapacitet och hur…

Läs mer

”Kan innehålla spår av blötdjur”

Igår köpte jag färsk pasta och när jag vände på förpackningen såg jag följande text: ”kan innehålla spår av blötdjur”. Jag har aldrig sett detta förut och hade faktiskt ingen aning vad det innebar. Vad gjorde jag då? Jo jag Googlade såklart! Min första sökning var ”vad är blötdjur” och fick då följande resultat: OK,…

Läs mer

BING me up Scotty!

Vi pratar väldigt mycket Google på TopVisible… men det är givetvis inte den enda sökmotorn i världen! Sedan är Google givetvis störst (rent generellt sätt, inte i hela världen dock!) – men utmanare finns det definitivt. BING är en av de uppstickarna som det bör hållas koll på – speciellt om ni satsar på andra marknader…

Läs mer

Adressändra vid lansering av ny webbplats

Dags att göra en ny webbplats? Bra! Det bör man göra med jämna mellanrum. Det finns några viktiga saker att tänka på för att få lanseringen så lyckad som möjligt, även ur ett SEO-perspektiv. Planera och håll koll på era URL-adresser Försök att i ett tidigt skede sätta krav på hur URL-adresserna ser ut. Om…

Läs mer

En ToppenMorgon med gästföreläsare från Navigator

Hur bör man jobba med en blogg? Denna gången tänker vi utifrån företagets perspektiv, alltså en B2B-blogg. Det är enkelt att skapa en blogg om ett specifikt ämne som t.ex. matlagning, mode eller heminredning. Då vet man oftast vad läsarna är intresserade av. Men som företag – hur bör du bäst använda din blogg som en…

Läs mer

Maria är ny VD här på TopVisible

Maria Eckerwall tar över som VD för TopVisible efter en tid som operativ chef och tillförordnad VD. Maria har under sin tid på TopVisible byggt upp affärsområdet Google AdWords (annonsering på Google) med både ansvar för kunder som Tailor Store och Yves Rocher och kurser inom detta område. Maria är partner i TopVisible och var företagets första…

Läs mer

Google AdWords Livestream 2015

I förra veckan släpptes det kommande uppdateringar för Google AdWords under deras Livestream – som vi givetvis kollade igenom! I samband med detta gick Google ut med nyheten att de mobila sökningarna har gått om desktop sökningar i 10 länder, bland annat i USA och Japan. Denna nyhet är något vi alla väntat på med…

Läs mer

Mobilegeddon – slaget mellan onda och goda?

Två veckor har passerat sen det som i folkmun kom att kallas Mobilegeddon. Redan för flera månader sedan gick Google ut och berättade att de från den 21 april skulle börja ta mobilanpassning i beaktning vid ranking. Man ville att sökare på mobila enheter skulle serveras träffar som var bättre anpassade för mobilens lilla skärmstorlek….

Läs mer