Toppenmorgon med finbesök från Navigator - 29 maj

En ToppenMorgon med gästföreläsare från Navigator

Publicerat av

Hur bör man jobba med en blogg? Denna gången tänker vi utifrån företagets perspektiv, alltså en B2B-blogg. Det är enkelt att skapa en blogg om ett specifikt ämne som t.ex. matlagning, mode eller heminredning. Då vet man oftast vad läsarna är intresserade av. Men som företag – hur bör du bäst använda din blogg som en kanal för att hålla kontakt med dina befintliga kunder, hitta leads till nya kunder och självklart bygga en ”buzz” och SEO-kraft till din webbplats? Och en parentes till det hela: ska det ens kallas för en blogg? Det kanske egentligen ska kallas för nyhetsartiklar eller en ”content hub”?

Vi bjöd hit Niclas Bergenblad från Kommunikationsbyrån Navigator för att tillsammans med vår SEO-guru Linus förklara vad som är en lämplig strategi att ha kring detta. Några saker att tänka på är:

  • Ha en tydlig målsättning för bloggen
  • Skapa en publiceringsplan
  • Ha med call-to-action
  • Våga vara personlig

Niclas har sen tidigare skrivit ett mycket bra inlägg om detta som ni kan läsa mer om på Navigators blogg.

Vi vill rikta ett stort tack till Niclas som kom och förgyllde vår morgon och ett tack till Navigator som en härlig samarbetspartner!

Kom gärna på våra ToppenMorgon – vi kör sista fredagen varje månad (med undantag för juli).

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *